paste „bolognese” de post

Îmi atrăgea atenţia un neam de-al meu, dintre puţinii care îmi vizitează reţetele, că în Republica Ortodoxă România (probabil aşa se va numi ţara dacă şi popii se amestecă în întocmirea constituţiei) e post, şi că ar fi cazul să gătesc ceva de genul ăsta. „Pe cale de consecinţă”, ca să mă exprim elevat, ca în parlament, mă conformez şi propun postitorilor nişte paste aproape bolognese, paste cu iz monahal. Să nu fiu înţeles necuviincios, eu n-am nimic cu postul, e o treabă admirabilă, doar că şi asta la noi se face doar pe jumătate: oamenii postesc doar cu stomacul, ceea ce e insuficient şi aproape inutil pentru suflet.

Bun, dar asta e treaba preoţilor, noi să ne întoarcem la spaghetele noastre sau la tagliatele, căci acestea se folosesc în reţeta originală. Oricum, reţeta mea n-are nimic în comun cu ţara de baştină a pastelor bolognese şi cred că nici originală nu e, căci nu mă îndoiesc c-au mai făcut şi alţii aşa ceva înaintea mea. De un lucru sunt însă sigur, e foarte gustoasă.

Ingrediente: 400g spaghete, un dovlecel, un ardei roşu de gras ce e, 4-5 căţei de usturoi, vreo 3cm dintr-o rădăcină de ghimber (opţional), o jumătate de ardei iute (sau deloc), 50g granule de soia, 300-400ml bulion, 2 linguri de untdelemn, sare, piper, oregano, frunze de pătrunjel şi mărar, după plăcerea fiecăruia.

Preparare.

1. În primul rând, granulele de soia se lasă cam o oră şi jumătate la hidratat într-un amestec de apă şi legume uscate şi sare (nu Vegeta, nici Delikat, ori alte produse Knorr, ci unul care are doar sare şi legume uscate, fără conservanţii şi arome artificiale).

2. Dovlecelul, bine spălat şi curăţat de miez ( nu de coajă) şi ardeiul se fac cubuleţe şi se plasează în castroane separate; dovlecelului îi dăm puţină sare, căci aşa se înmoaie şi mai lasă din apa pe care o conţine.

3. Se toacă usturoiul şi bucăţica de ghimbir şi se sotează superficial în untdelemn. Apoi se adaugă dovlecelul, ardeiul gras şi cel iute, se mai sotează preţ 2 minute, fie 3, după care le stingem fierbinţeala cu puţin bulion, 200ml, lăsându-le fiarbă puţin la foc mic.p1

4. Între timp, stoarcem bine granulele de soia de excesul de apă şi le amestecăm cu legumele din tigaie. Adăugăm şi restul de bulion, puţin piper şi sare dacă mai e cazul şi mai îngăduim amestecul la fiert până ce sosul se mai îngroaşă, să zicem vreo 5-6 minute. Şi gata, presărăm deasupra oregano, mărarul şi frunzele tocate de pătrunjel – cât mai mult pătrunjel, dacă e să vă luaţi după mine – le amestecăm în compoziţie şi, după 9-10 secunde, stingem focul.p2

Se servește cu spaghete, tagliatele sau orice soi de paste, dacă nu suntem năzuroşi.p4

 Poftă bună!

Acest articol a fost publicat în la cratita. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

