sarmale cu ciuperci

 Dacă tot am varză murată pe balcon şi mintea mea bolnavă mă duce cu gândul la sarmale, m-am gândit să încerc ceva fără carne, nu pentru că aş fi un adept al postului, ci fiindcă uneori nu strică să mâncăm şi fără carne.  Apropo de post, mie îmi place să cred că această formă de penitenţă e una spirituală, neavând nici o legătură cu bucatele puse pe masă. De exemplu, dacă posteşti, ar trebui să nu te încarci negativ, să renunţi o vreme la televizor, să încerci să fii mai bun, să nu urăşti, să încerci să-i înţelegi şi pe cei care nu gândesc ca tine şi să nu-i judeci, să nu minţi, să nu furi, să nu pofteşti bunurile altuia, nici la muierea lui… Lista e lungă, dar la noi nu ţin astfel de poveţe, aşa că haideţi să ne întoarcem la sarmale.

Ingrediente: o varză murată, 700g ciuperci, 2 cepe, 2 ardei, un morcov măricel, o cană de orez (adică vreo 200 de grame), o legătură de mărar verde, o linguriţă de cimbru uscat, 600ml de bulion, 3 linguri de untdelemn, sare, piper şi cam atât.sc1

Prepararea: Simplu.

1. Morcovul se dă pe răzătoare, ceapa şi ardeiul se taie mărunt, ciupercile la fel, cubuleţe cât mai mici… Nu trebuie să ne stresăm că oricum ciupercile scad în volum şi lasă apă când dau de căldura tigăii.

2. Călim morcovul în untdelemn vreo 3 minute, adăugăm apoi peste el ceapa şi ardeiul şi le sotăm cam tot atât, iar la urmă ciupercile, până se înmoaie şi scad în volum. Potrivim amestecul de sare şi piper, îi dăm cimbrul şi mărarul tocat finuţ şi stingem focul. Scurgem într-o cana zeama lăsată de ciuperci şi adăugăm orezul. Amestecăm până când obţinem o compoziţie omogenă şi cu asta umplutura sarmalelor e gata.sc2

3. Împachetăm sarmalele şi le aşezăm frumos într-o cratiţă măricică sau într-un vas de lut, după ce i-am tapetat fundul cu 2-3 mâini de varză tocată. Deasupra lor mai punem un strat de varză tocată, turnăm peste ele bulionul, zeama lăsată de ciuperci şi puţină apă, astfel încât sarmalele să fie aproape acoperite de lichid, şi le dăm la cuptor la foc moderat.sc.3

După o oră, hai fie o oră şi jumătate, sunt gata şi se pot servi.  sc. final

Poftă bună !

PS Dacă insistăm să ţinem post, smântâna nu este obligatorie, dar un ardei iute şi un pahar de vin, zic eu, nu va supăra divinitatea…

Acest articol a fost publicat în la cratita, vorbe și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la sarmale cu ciuperci

  1. Felicitari Mircea…imi lasa gura apa:))

  2. Matei Bitea spune:

    am dat deja „dispoziție” să mi se facă și mie…

  3. dan budescu spune:

    Multumesc Mircea ! Sarbatori fericite!

    ________________________________

  4. darya spune:

    Sarmalele astea ale tale sunt fix, dar fix, de post….insa cu carne.ori poza e furata, ori ai omis sa ne spui ca ai aruncat si niste bucatele de slanina afumata asa de pofta.

    • mirceateorean spune:

      Când e vorba de mâncare, nu public decât poze făcute de mine. Da, aici am greșit, e adevărat, poza cu umplutura e de la un fel asemănător, dar care conține și câteva bucățele de kaizer. Scuze!

Lasă un răspuns

