aripioare picante

În copilărie, când câte o găină din curte se împiedica în cuţit, şi asta se întâmpla doar duminica şi în zile de sărbătoare, deşi mi-ar fi plăcut  să mă întâlnesc în farfurie cu cate o pulpă, mereu mi se repartiza o aripioară, nu toată, doar partea mai cărnoasă , cărei mama îi zicea, aşa, ca să mă împace, „pulpa de la aripă”…  Al naibii de ciudat, nici când, după ani de zile, şi eu eram bărbat în casă şi mă trezeam cu pulpa în farfurie, tot la aripioare îmi stătea pofta…

Ei bine, felul pe care îl propun e cu aripioare, bineînţele, doar cu partea aceea, „pulpa de la aripă”, căci restul l-am lăsat pentru altă dată, să complotez o ciorbă sau un gulaș cu găluşte.

Ingrediente: 20 de aripioare, pastă iute de ardei  (1-2 linguriţe… aici depinde de gust, de cât de picante ne dorim aripioarele), pastă dulce de ardei (se găseşte la tub), undelemn,  vreo 4 linguri, cimbru, piper, 4-5 căţei de usturoi,  sare, zahăr brun sau de oricare (2-3 linguriţe), 50 ml de bulion, muştar iute, o lingură cu vârf şi cam atât.

Preparare:

  1. Aripioarele tranşează şi se  spală.
  2. Pregătim apoi marinata. Frecăm muştarul cu ulei, până ce îl aducem la consistența unei maioneze, adăugăm pe parcurs sarea, zahărul, cimbrul şi pasta de ardei, apoi usturoiul zdrobit şi, în final diluăm compoziţia cu bulion.
  3. Turnăm marinata peste aripioare, le masăm bine şi le dăm mai apoi la frigider, o oră sau două.
  4. Aşezăm aripioarele într-o tavă, cu tot sosul de pe ele,  şi le punem în cuptor, aproximativ 40 de minute… până se rumenesc.

Asta e. Se pot servi cu orez, cuş-cuş, cartofi….  şi o salată de varză cu morcovi şi mărar, ardei copţi, castraveţi muraţi, depinde de sezon.

Poftă bună !

Acest articol a fost publicat în la cratita. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la aripioare picante

  1. Cristina spune:

    Mereu imi faci pofta cu cate ceva……pare delicios,o sa probez reteta!!!
    Va pupam!!!

Lasă un răspuns

