tăieţei cu piept de pui în sos de brânză

Am încetat de o vreme să scriu altceva înafară de reţete. Mi-am impus să nu mă mai mir de nimic, să nu mă mai revolte nimic, căci politica s-a făcut şi se face din totdeauna şi fără mine. Există plăceri mai pe înţelesul meu în această lume, dominată bani şi foame de putere, plăceri cărora, cu vinovăţie spun, că nu le rezist şi rătăcesc printre cratiţe şi tigăi cu speranţa că voi putea născoci ceva pe placul meu şi al celor ce îmi stau alături la masă.

Una dintre găselnițele recente sunt tăieţeii cu piept de pui şi sos de brânză, nu de oricare, brânză topită. E o mâncare nu tocmai lipsită de calorii, că lumea în ziua de azi fuge de calorii ca de dracu’, de parcă toţi ar vrea să ajungă fotomodele, dar e deosebit de gustoasă.

Ingrediente (pentru 4 porţii): 4 căţei mari de usturoi, un piept de pui, 2-3 felii de şuncă, 100 de grame de brânză topită, 100ml smântână, untdelemn, vreo 2 linguri, 50ml vin alb, sare, piper, frunze de pătrunjel şi, bineînţeles, paste, de astă dată tăiţei.

Preparare: Încingem uleiul în tigaie şi aruncăm în ea usturoiul mărunţit şi şunca tăiată fideluţe. După vreo 30-40 de secunde de sfârâială adăugăm şi pieptul de pui, tăiat şi el bucăţele. Lăsăm bucăţile de piept  să-şi schimbe puţin culoarea şi să se îmbibe de celelalte arome, să zicem vreo 3 minute şi apoi le răcorim cu vin şi câţiva stropi de apă şi lăsăm totul să fiarbă la foc mic preţ de 5-6 minute. Adăugăm după aceea brânza topită şi smântâna şi amestecăm cu spor până ce brânza se topeşte, formând o minunăţie de sos alb. Condimentăm cu piper proaspăt măcinat, sare, numai dacă e nevoie şi frunze de pătrunjel tocate mărunt..

Atât. Sosul se serveşte cu paste de care vrem noi; eu am vrut tăiţei şi nu mi-a părut rău. Să nu uit, dacă nu consumăm sosul cât e fierbinte, se poate reîncălzi, iar dacă ni se pare prea gros, îl diluăm cu puţină apă sau lapte.

Poftă bună.

Acest articol a fost publicat în la cratita și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la tăieţei cu piept de pui în sos de brânză

  1. Angela Tocila spune:

    Arata foarte bine si parca-i simt si gustul, cred ca am sa incerc si eu maine, mai ales ca nu ma feresc niciodata de calorii, dracii din mine le ard rapid :))

  2. Cosmin spune:

    Superb arata…am sa incerc si eu🙂

Lasă un răspuns

