budincă de carne cu piure de dovleac

Am primit într-o bună zi un dovleac, așa a început totul, unul dintr-acela autohton, pe care țăranii îi cultivă prin porumb și îi folosesc la hrana animalelor…

Toată lumea îi cunoaște, sunt dovlecii pe care copii fiind îi scobeam pe dinăuntru, le decupam ochi și gură și ne făleam seara cu lampioanele noastre cucurbitacee, speriindu-ne unii pe alții cu ororile ce reușiserăm să le „sculptăm”.

Ei bine dovlecii în cauză, dacă nu știați, sunt foarte gustoși și, ca să-mi întăresc spusele, am preparat din cadoul primit un piure de dovleac iar cum nu puteam să-l las singur l-am însoțit cu o budincă de carne.

Ingrediente:

Piureul de dovleac: un dovleac, 70g unt, sare, mărar, piper.

Budinca de carne: 1kg de carne tocată, de porc sau amestec (nici cea de curcan nu-i de aruncat), 3 ouă (chiar dacă în poză se vede doar unul), 300g de pâine, o legătură cât de mare de pătrunjel frunze, sare, piper (după gust), o linguriţă de boia, 4 boabe zdrobite de  ienibahar, 7 căței de usturoi.

Preparare.

1. Începem cu budinca de carne pentru că oricum trebuie să stea o oră şi mai bine la cuptor şi acest răgaz ne ajunge până peste cap să preparăm piureul… Deci punem carnea tocată într-un castron, adăugăm mirodeniile, ouăle, usturoiul pisat, frunzele de pătrunjel tocate mărunt și pâinea, după ce în prealabil am curățat-o de coajă, am umezit-o și am stors-o bine. Frământăm totul bine până ce obținem o pastă omogenă și frumos mirositoare.

O putem gusta de sare şi piper să nu ne iasă lihodă, că atunci n-am făcut nici o sfârâială. Apoi, într-o tavă punem o foaie de copt şi întindem amestecul în ea, dându-i forma dorită. Nu-i rău să dăm tava la frigider vreo 15 minute înainte de coacere, să se combine gusturile şi aromele…

Înfierbântăm în cele din urmă cuptorul şi lăsăm budinca la copt vreo 70 de minute, până ce se face frumoasă şi rumenă iar apoi o răsturnăm pe o farfurie. Se poate servi atât caldă cât şi rece.

2. Cu piureul de dovleac e mai simplu. Îl spălăm, îl curăţăm de coajă şi îl porţionăm în cubuleţe şi îl sărăm. După vreun sfert de oră, opărim cuburile cam 6 minute în apă clocotită după care le sotăm îi unt vreo 10 minute îngrijindu-le cu sare, piper şi mărar. Când s-au înmuiat suficient le facem cunoștință cu blenderul şi… piureul e gata.

Se serveşte cu budincă ori cu friptură de pui, curcan, prepeliţă sau altă orătanie care ni s-a rătăcit prin frigider.

Eu am ales să pun preparatele în valoare însoțindu-le cu o salată de ardei copți și un sos picant din ardei copți şi ardei iute iar dovleacul l-am înveselit cu putină smântână.

Poftă bună!

Acest articol a fost publicat în la cratita și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la budincă de carne cu piure de dovleac

  1. gdacin spune:

    abia astept sa fac treaba asta. arata super…. iar eu fiind un gurmand inrait …. merita 😀
    mai vrem si altele 😀
    toate cele bune

Lasă un răspuns

