gogoşari în oţet

Gogoşarii în oţet sunt o altă poveste de toamnă, sau mai bine zis de toamnă-iarnă, pentru că îi punem toamna să ne delectăm cu ei prin decembrie, lângă o costiță de porc, un cârnat sau cine știe ce alte bucate „interzise” ce n-au nici un farmec fără murături. Sincer, eu nu mă pot răbda și la o săptămână după ce i-am pus, musai trebuie să încerc un borcan, două, să fiu sigur că mi-au ieșit bine.

Ingrediente: gogoşari, (5 kilograme pentru 4 borcane de 1,7 litri ), 250ml oţet de 9 grade, 1,75 litri apă, 300g zahăr, 2 linguriţe boabe de muştar, 2 linguriţe de coriandru boabe, 2 foi de dafin, 2 linguriţe de boabe de piper negru, o lingură de sare fără iod (industrială), 4 ardei iuţi (dacă ne plac murăturile puţin mai picante) şi un plic de „picant fix” pentru murături – nu mă prea împac eu cu soluţii de genul acesta dar la murături închid ochii, căci le păstrează bune şi crocante.

Preparare: spălăm gogoşarii, îi tăiem în patru, înlăturând cotorul şi semințele şi îi opărim preț de 30 de secunde în lichidul pe care l-am pus la fiert, adică apa, oțetul, şi toate celelalte, zahărul, sarea, muștarul, piperul, coriandrul și praful de „picant fix”.

După ce i-am opărit o ţâră îi aranjăm cât mai strâns în borcane, fără să uităm de ardeii iuți (îi putem opări şi pe ei câteva secunde) turnăm peste ei lichidul fierbinte, sigilăm borcanul sau doar îi punem capacul şi gata.

Peste 3-4 zile, dacă ne frământă curiozitatea, sunt numai buni de mâncat, dacă nu mai târziu, când ne-o fi voia.

Atât. Poftă bună!

Nota bene: la piața de gros din Oradea gogoșarii sunt cu 1,80 lei/kg… așa că un borcan mare, de 1,7 litri de gogoșari murați ne iese cam la prețul de 2,5 lei.  Merită efortul.

Era să uit! Ardeii iuți se pot conserva exact după aceeași metodă.

Acest articol a fost publicat în la cratita și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

