factura Vodafone, între prostie şi escrocherie

Am văzut zilele trecute o un calcul de-a dreptul hilar făcut pe o factură Vodafone. Am râs, a râs şi amicul meu care primise factura, hotărât să le telefoneze celor în cauză, rugându-i să refacă documentul. Dar haideţi să vedem calculele.

Calculul normal, atâta timp cât conform DEX-ului „a reduce” mai înseamnă încă a scădea, a diminua sau a descreşte ar trebui făcut după cum urmează:

19,64 lei +35, 29 lei = 54,93 lei, minus reducerea de 7,24 lei, că de aceea e reducere de sa se scadă =47,69 lei. La această sumă ar trebui aplicat TVA-ul si s-ar obține un total de 59,13 lei.

Vodafone are alt sistem de calcul, unul cu totul original, care contravine orice logică, adică: 19,64 lei +35, 29 lei + reducerea de 7,24 lei (ei aduna reducerea nu o scad) = 62,17 lei, sumă la care aplica TVA-ul de 24% si obțin 77,09 lei. Prin acest “artificiu” de calcul care-l poate intriga si pe cel mai tâmpit dintre clienți, nu numai că adună reducerea de 7,24 lei ci o aduna la total aplicându-i si TVA. Astfel cei 7,24 lei, care trebuiau scăzuți, cresc factura reala (cea de 59,13 lei) cu 17,96 lei.

Nici după trei runde de convorbiri, a cate cel puțin o oră fiecare, n-a reuşit amicul meu sa-i convingă că pe cei de la Vodafone că au greșit si că ar trebui să rectifice factura, reducând totalul de plată la suma reală.

După a patra intervenţie telefonică amicul în cauză a obţinut totuşi clemenţă, Vodafone a refăcut calculul dar tot la modul original, adică n-au mai adunat „reducerea” de 7,24 lei dar nici n-au scăzut-o, obţinând un total de plată de 68, 11 lei cu TVA inclus, diferenţa dintre suma reală de plată şi cea pretinsă de Vodafone fiind încă de 8,98 lei

Logica mea şi a altora cu care am mai discutat spune că reducerea de aia e reducere să o scazi din ceva… Vodafone susţine că nu-i de loc aşa, ei spun că „reducerea” nu se ia în calcul şi atât (???).

Ori Vodafone i-a angajat la grămadă pe cei care au picat anul acesta bacul, ori, dacă insistă să-i scoată omului din buzunar nişte bani ce nu li se cuvin, au o mare problemă. Nu e vorba de sumă aici, suma e infimă. Gestul însă e incalificabil iar dacă ne gândim ca astfel de calcule se pot repeta de sute de mii de ori la nivel naţional înseamnă că avem de-a face cu un fenomen foarte grav. Nu mă pricep la încadrări juridice dar mie îmi seamănă a fraudă. Vom vedea ce vor zice cei de la protecţia consumatorului. Promit să revin.

Acest articol a fost publicat în de altele și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la factura Vodafone, între prostie şi escrocherie

  1. Cosmin spune:

    Aberant! Solutia normala ar fi ca amicul dumneavoastra sa renunte la serviciile Vodafone. Ca o fi un serviciu bun sau nu, nu stiu. Dar e dreptul MEU sa imi aleg serviciile, sa renunt la ele daca nu-mi plac sau sa ramin cu ei daca sint multumit.
    In fond si la urma urmei … vorba straveche: nu-i prost cine cere, e prost cine da.

Lasă un răspuns

