nucile

Nucile –ultima descoperire

Consumate după fiecare masa, aceste fructe împiedică îngroșarea arterelor si previn bolile de inima. Opt nuci pe zi va țin arterele flexibile, inima sănătoasă si previn apariția atacului vascular cerebral,arata un studiu realizat de cercetătorii americani de la Barcelona´s Hospital Clinico, apărut in publicația ”  American College of Cardiology „. Specialiștii citați de BBC News va sfătuiesc sa consumați nuci, mai ales după o masa bogata in grăsimi, pentru a atenua efectele negative pe care acestea din urma le au asupra organismului.

Nucile, mai sănătoase decât uleiul de măsline
Cercetarea a constat in monitorizarea a 24 de adulți, jumătate dintre ei cu un nivel normal
al colesterolului, iar cealaltă jumătate cu un nivel ridicat. Participanții la studiu au primit doua portii de salam, bogat in grăsimi si brânză, pe care le-au consumat la un interval de o săptămână.
La una dintre porții, cercetătorii au adăugat cinci lingurițe de ulei de măsline, iar la cealaltă, miezul a opt nuci. Testele au arătat ca atât uleiul de măsline, cât și nucile au ajutat la reducerea
inflamațiilor din artere care apar brusc după o masa bogata în grăsimi saturate si care,
in timp, favorizează întărirea arterelor si creste riscul unor boli de inima și al atacului vascular cerebral.
Cu toate acestea, spre deosebire de uleiul de măsline, nucile au mai ajutat si la menținerea elasticității si flexibilității arterelor, indiferent de nivelul colesterolului.

Trateaza tulburarile de ritm cardiac
Cercetătoriiau mai observat ca acidul alfa linoleic din nuci poate fi benefic pentru cei cu tulburări ale ritmului cardiac.
Ei i-au avertizat pe participanții la studiu ca pot manca absolut tot ceea ce doresc, cu condiția sa consume si nuci. „Acest lucru demonstrează ca grăsimile protectoare din nuci înlătura efectele grăsimilor saturate din dieta, pe când o grăsime neutra, precum uleiul de măsline, nu are un rol atat de important”, afirma Robert Vogel , profesor la  University of Maryland , Baltimore. Pentru ca sunt elastice, arterele se pot întinde atunci când fluxul sanguin se îmbunătățește. Consumul de grăsimi întrerupe producerea de oxid nitric de către „căptușeala” arterelor, necesar pentru menținerea flexibila a vaselor de sânge. Nucile mai conțin antioxidanți si arginina, un aminoacid folosit de organism pentru a produce oxidul nitric.

Pentru vegetarieni
Combinați nucile cu legume și pâine

Nucile și alunele pot înlocui majoritatea nutrienţilor animali în cazul persoanelor vegetariene. Printre nutrienţi se numără cele mai multe vitamine B, fosfor, fier, cupru, potasiu si proteine. Ca mai toate proteinele din surse vegetale, cele din nuci si alune sunt inferioare calitativ celor animale. Cu toate acestea, în combinație cu pâine, cereale si leguminoase (mai ales soia si linte) se poate obține gama întreagă și echilibrată de aminoacizi esențiali.

Acest articol a fost publicat în de altele și etichetat . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile despre tine sau dă clic pe un icon pentru autentificare:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s