asigurarea

De ce ni se întâmplă nouă tot felul de lucruri care în alte țări ar scoate lumea în stradă iar noi rămânem inerți, de parcă am fi conservați în formol? În timp ce televizoarele, da, pentru că ele sunt principala sursă de informație, colcăie de mondenități şi știrile sunt impregnate de tot soiul de orori adunate cu grijă, ca încă de dimineață, să ne facă ziua mai bună iar canalele „politice” nu prididesc să ne spună cât de rău ne merge şi aduc în prim plan creaturi din opoziție să ne spună „adevărul”, ei bine, în timpul acesta, cât stăm cu gura căscată la circul media, suntem furați. Da, pe de-o parte ni se aruncă praf în ochi, iar pe de alta ni se umblă prin buzunare.

Nu, n-am de gând să mă isterizez şi să îndemn pe cineva să iasă în faţa prefecturii. La noi protestele stradale nu au nici un efect. Aş vrea, în schimb, ca cel puţin pentru câteva zile să nu ne mai intereseze viaţa Columbenilor, divorţul lui Irinel, separarea Onei Zăvoranu de Pepe, faptul că Bercea Mondialu suferă de claustrofobie şi de depresie, că părinţii Mădălinei Manole nu cred ce le-a spus paranormala din Spania, că Antena1 a preluat căutarea Elodiei, că la altă antenă doi grobieni aţâţă şi miştocăresc două curve triste, că Oana Roman găseşte de cuviinţă să ne vorbească despre decenţă în presa tabloidă, că Monica Tatoiu ne inundă cu judecăţi de valoare, că Doroftei şi-a mângâiat un angajat… pentru că nu acestea sunt problemele noastre. Asta mi-aş dori, să nu ne substituim poliţiei şi justiţiei şi să vedem mai ce se întâmplă cu noi.

Sunt foarte curios dacă a observat cineva că, începând cu acest an, trebuie să încheiem o asigurare obligatorie a locuințelor împotriva calamităților naturale, cutremure, inundații, alunecări de teren… Nimic rău la prima vedere, dar atâta vreme cât nu locuiesc într-o zonă inundabilă sau seismică, de ce să fie asigurarea obligatorie? N-am pe cine întreba sau, dacă întreb, mi se ridică din umeri. Organele administrative, că altfel nu le pot numi decât organe, ştiu un lucru, că trebuie să plătesc ori de nu, mă amendează.

Aş dori, de exemplu, să aflu cine mă apără pe mine, cetățean neatins de vedetism, de abuzurile statului? Aş vrea ca cineva să-mi explice de ce eu, care locuiesc într-o zonă înafara oricărui pericol de a fi inundată sau cotropită de cutremure, trebuie să-mi asigur casa sau apartamentul împotriva acestor calamități? Pe de altă parte, sunt sigur că cei care locuiesc în zone inundabile sau seismice nu pot încheia astfel de asigurări şi iarăși mă întreb de ce?

Eu mi-aş putea răspunde dar mi-e teamă că am dreptate: statul mă obligă să închei o asigurare pentru o calamitate care n-o să mă afecteze niciodată, adică statul mă fură pe faţă, legal, cum s-ar zice, doar aşa, ca o companie de asigurări sau mai multe să-şi facă plinul. Şi asta nu e totul, legea fiind obligatorie, că de aceea-i lege, să nu încapă tocmeală, are şi partea ei  coercitivă… Adică, dacă eu, bunăoară, care, de 60 de ani, n-am pomenit nici inundație, nici cutremur în Oradea, refuz să mă asigur împotriva unei calamități imaginare – că nici părinţii părinţilor mei n-au pomenit aşa ceva pe pământurile astea – sar băieţii de la Primărie, şi ei organe ale aceluiași stat, să mă belească de alţi bani, că doar sunt contravenient. Aşa e, eu sunt contravenientul din munca căruia se hrănește bugetul de stat, eu sunt contravenientul care ține pe umerii lui un aparat administrativ supradimensionat, guvernul, președinția, armata , poliția, fiscul şi tot felul de agenţii, institute şi instituţii căpuşă…

Am zis destul. Ca încheiere, ce-ar fi să facem un soi de petiţie on-line, împotriva asigurărilor obligatorii şi în baza semnăturilor să dăm statul în judecată? Suntem încă vii şi trebuie să avem libertatea de a decide ce vrem. Eu unul nu vreau să mă las buzunărit, chiar dacă e vorba de o sumă derizorie. Dacă azi plătesc 20 de euro, fără să mă arăt deranjat că îi plătesc degeaba, creez un precedent iar mâine, tot fără nici un motiv sau poate ca să mă apere în vârf de munte de valurile mării, mi se va cere să plătesc dublu!

Pentru vot vă stă la dispoziție petiţia online creată în acest scop.

Click pentru petitia online!


Acest articol a fost publicat în vorbe și etichetat , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la asigurarea

  1. melicovici spune:

    Pe undeva sunt de acord.

Lasă un răspuns

