paste bolognese

Pastele bolognese nu sunt mare filozofie, tot chichirezul e cum facem sosul. Bineînțeles, şi sosul se poate face în tare multe feluri iar eu l-am făcut cum m-am gândit că o să-mi placă. De fapt, la mine, întotdeauna veţi asista la încălcarea unor reguli, decât la respectarea lor, căci se vede că regulile bune sunt cele care-mi plac.

Ingrediente: paste, o ceapă sau două, un ardei, un morcov mai timid, o bucată de ţelină, 6 căţei de usturoi, carne tocată 600g (eu am folosit pulpă de curcan şi, de tocat, am tocat-o cu cuţitul), ulei, 4-5 linguri, bulion 700ml, sau mai bine zis cât cuprinde, 100ml de vin alb, sare, piper, mărar, cimbru, nucşoară, rozmarin, în cantităţi moderate, mai ales cimbrul nucşoara şi rozmarinul, care nu trebuie sa depășească o jumătate de linguriță.

Preparare. Începem prin a pune la fiert apa pentru paste cu puţină sare, iar când dă în clocot punem şi pastele. Până una alta, ne apucăm de pregătit sosul. Prima dată mărunţim ceapa, ardeiul şi ţelina. Apoi facem carnea bucăţele sau o măcinăm şi răzuim morcovul, pe care îl punem separat în aşteptare, într-un castronel. Când am isprăvit aceste munci, luăm o tigaie încăpătoare în care încingem uleiul şi ne apucăm de sotat ceapa, ardeiul şi ţelina, laolaltă.                                                                                                                                                   Nu mult, vreo 6-7 minute, după care adăugăm şi carnea.

Când carnea şi-a schimbat culoarea o stropim cu vin şi o lăsăm să fiarbă până ce lichidul format scade la jumătate. Acum e cazul să intervenim pe rând cu sarea, piperul, nucşoara şi ierburile mirositoare.

Astfel tăiată, carnea fierbe destul de repede şi, oricum, urmează să mai fiarbă şi împreună cu bulionul, pe care îl adăugăm de îndată ce vinul scade la jumătate. Cam în 15 minute totul e gata dar, spre final adăugăm şi morcovul răzuit, care după fierbere va îngroșa sosul. Cu vreo 2 minute înainte de a închide focul adăugăm şi usturoiul, pe care, în prealabil, l-am zdrobit şi frecat cu puţin ulei.

Asta e tot. Eu, pentru sosul ăsta, am ales farfale, e mai comod și se pot mânca fie cu lingura, fie cu furculița.

Poftă bună şi un demisec roşu sau alb!

 

Acest articol a fost publicat în la cratita și etichetat , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

