paste carbonara

M-am tot întrebat de ce când e vorba de „carbonara”, ne vin în minte întotdeauna spaghetele şi nu alte paste. Probabil, la origine, în ţara pastelor, doar spaghetele se preparau în felul acesta. Şi ce? mi-am zis eu şi într-o bună zi am dat totul peste cap… Am folosit pene în loc de spaghete, în loc de pancetta am folosit şunculiţă, am ignorat marca de caşcaval şi am înlocuit-o cu ceva la întâmplare, un caşcaval românesc mai gras şi aşa mai departe. Ce-a ieşit? Nişte paste care, oricâte ai fi avut în farfurie, aveai impresia că sunt prea puţine.

Ingrediente: pene pentru 5 porţii, 300g şunculiţă, 200g caşcaval, 50g parmezan,                1 gălbenuş de ou, 150-200g smântână, 50ml vin alb, 3 căţei dolofani de usturoi, sare, piper şi frunze de pătrunjel (de care eu n-am avut, că, fiind după sărbători, n-am găsit la magazinele din împrejurimi).
Preparare:
punem apa pentru paste la fiert şi, până ce dă în clocot, pregătim celelalte materiale, răzuim caşcavalul şi parmezanul şi le alăturăm unui gălbenuş de ou şi niscaiva smântână, într-un castron, ş-apoi tăiem şunculiţa cubuleţe şi o prăjim în 2-3 linguri de ulei, într-o tigaie.

Cât se prăjeşte şunculiţa, amestecăm oul, smântâna şi caşcavalul pană ce obţinem o compoziţie omogenă, adăugând şi restul de smântână , un strop de sare şi puţin piper negru.

Când şunculiţa s-a prăjit destul, adică vreme de 4-5 minute, adăugăm şi usturoiul mărunţit şi, după vreo 30 secunde, o stropim cu vinul din dotare şi lăsăm sosul format să fiarbă până ce evaporă la jumătate, apoi o luăm de foc.
Pe vremea asta, dacă au fiert şi pastele, le scurgem de apă  şi, aşa fierbinţi, le tăvălim insistent prin amestecul de ou smântână şi caşcaval, până ce caşcavalul face aţe şi, topindu-se, îmbracă pastele într-o peliculă cremoasă. Mai avem de făcut încă un pas: turnăm peste paste şunculiţa cu sosul de vin, le amestecăm şi dacă avem frunze de pătrunjel tocate, nu ne sfiim să le presărăm deasupra. Puţin piper în final , eventual şi sare, nu strică.
Atât. Se servesc fierbinți alături de vinul care ne place.

Poftă bună!

 

Acest articol a fost publicat în la cratita și etichetat , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Un răspuns la paste carbonara

  1. me spune:

    mie nu-mi vin in minte spaghetele cand spun carbonara, ci pennele:)

Lasă un răspuns

