curcan în sos vânătoresc

Curcanul nu e considerat o “pasăre rară” în Europa iar preţul lui este relativ accesibil. Singurul lucru, în afară de preţ, care trebuie reţinut în legătură cu curcanul, este că, datorită catităţii reduse de colesterol, acest  păsăroi poate fi consumat fără grijă, atât de oamenii cu probleme, cât şi de ceilalţi, înainte de a avea probleme.

Singura “naţie” care arată oarece respect curcanului sunt americanii. O dată pe an, de Ziua Recunoştinţei americanii, după cu am văzut şi în filme, îi arată toată consideraţia şi stau cu el la masă. Fiecare cu tradiţia lui, noi stăm la masă cu porcul, ei cu curcanul.

Curcanul, fiind la origine un vânat, căci, la începuturi, americanii nu-l luau din supermarketuri, m-am gândit că i-ar sta foate bine în compania unui sos vânătoresc. Aşa a început totul.

Ingrediente: 2 pulpe superioare de curcan, în traducere liberă asta înseamnă un kilogram bun de carne, 500g ciuperci, 6 cepe mijlocii, 5 căţei de usturoi (căţeii mari, aproape dulăi), 100ml de vin roşu, bullion, cam o jumătate de litru, o legătură de pătrunjel verde, ulei 100ml, sare, piper, 2 foi de dafin, cimbru.

 Prepararea nu e deloc complicată. Începem prin a prăji carnea, pe care, în prealabil, am spălat-o şi porţionat-o

 şi o lăsăm să se prăjească pe ambele părţi,  preţ de un sfert de ceas.

 După atâta perpeleală urmează şi puţină odihnă într-un vas de lut.

 Între timp, în acelaşi ulei în care s-a prăjit carnea, călim, prima dată ceapa şi usturoiul

şi apoi ciupercile

 după care le răcorim cu vin şi cu bulion.

 Lăsăm sosul format să fiarbă vreo 6 minute, să devină mai prietenos şi omogen, îi dăm sare, piper, 2 foi de dafin şi o idee de cimbru, cam cât ţine un om zgârcit între trei degete şi, în cele din urmă turnăm totul, în vasul de lut, peste carnea semi prăjită şi dăm vasul la cuptor.

 Dacă peste o oră cercetăm, sosul de gust şi carnea de frăgezime, şi suntem mulţumiţi, e bine. Dacă nu, le mai lăsăm în cuptor un sfert de oră şi atunci, sigur că e gata.

Se serveşte cu voie bună, mămăligă sau piure de cartofi, ardei iuţi şi murături. Chiar şi când nu spun, se înţelege, un pahar de vin nu poate aduce nici o stricăciune acestui fel.

 Poftă bună!

Acest articol a fost publicat în la cratita. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

6 răspunsuri la curcan în sos vânătoresc

  1. marius spune:

    – Unde sînt reţetele in limba italiană? mă întreabă cumnata mea din Italia.
    – Nu ştiu, am raspuns eu.
    Acum vreau eu sa ştiu unde au dispărut!?

  2. mirceateorean spune:

    Îmi pare rău, am desfiinţat secţiunea italiană de reţete.
    În italiană erau atât de puţini vizitatori, încât nu merita efortul.

  3. marius spune:

    Te-ai dat înapoi. De ce să mă mir? Asa sîntem noi…la primul obstacol ne retragem.

  4. mirceateorean spune:

    Ai şi n-ai dreptate. Eu fac aici ceva din plăcere… E ca şi când te-ai duce la pescuit, stai cât stai, admiri peisajul, da’ , dacă nu muşcă, pleci. Şi mai e o treabă, la vârta mea îţi gestionezi altfel timpul, ştii că nu mai e mult. Blogul e un moft; am început al treilea roman şi, ori de câte ori scriu altceva, sfârşesc prin a crede că am pierdut vremea. Mă înţelegi? Când scrii trebuie să profiţi de momentele de graţie, pe care unii le numesc inspiraţie. Nu se mai întorc.

  5. marius spune:

    Iartă-mă dacă te-am tutuit, pe blog nu avem nici o vârsta sau indentitate. Nu cred că ai pierdut vremea in zadar. Pentru succes mai este timp, dupa cum văd, abia ai început. Un bun pescar ştie să aştepte după ce aruncă momeala. Îmi plac articolele tale. Am putea vorbi mai mult, dar prefer la o halbă.
    Totuşi era mişto secţiunea italiană. Am mai văzut aşa ceva undeva.
    Să ai răbdare si succesul va veni.

  6. mirceateorean spune:

    Chestia cu halba mi se pare o propunere interesantă. Îmi place berea. Mai vorbim.
    Succes? Nu cred că vânez aşa ceva. Tot ce-mi doresc e iluzia că nu „vorbesc” singur.

Lasă un răspuns

