curcan cu varză

Curcan cu varză! Ceva ce nu s-a mai pomenit! Chiar ziceam mai deunăzi că am început blogul ca autor al unui roman, blog de autor adică, ca un intelectual cu ştaif, cum îmi zicea cineva, şi iată că, pe nesimţite, am deviat de la roman la curcan. Sincer, nici nu ştiu în care piele mă simt mai bine, ce aş alege să fiu, romancier sau bucătar? Aş vrea să fiu zilnic bucătar şi  romancier mai rar, doar când mi se publică câte o carte. Cred că mi se împlineşte dorinţa… E greu cu romanele la noi, s-a lăsat o criză! Cred c-aş avea mai mult succes cu roman culinar… Aşa ceva există?

Să continuăm cu ce se poate. Curcanul cu varză e pentru cei care nu mănâncă porc sau nu au voie. La origini, felul ăsta se făcea cu varză murată la tăiatul porcului, cu bucăţele de carne perfid alese de măcelar, împotriva ficatului şi colesterolului celor ce aveau să stea la masă. Ce am încercat eu, e cu varză dulce iar porcul l-am înlocuit cu o pulpă superioară de curcan. Se poate şi e comestibil şi ceea voi povesti e curcan cu varză şi nu invers.

Ingrediente: o varză măricică, de mai bine de un kil jumătate, 600g pulpa de curcan, 2 crenguţe de mărar uscat şi una de cimbru, 150ml bulion, ulei, sare, piper.

Preparare: Nimic mai uşor, se spală carnea şi se porţionează cuburi… Vorba vine, cub, cum poţi sa tai carnea dezgheţată în cuburi? O tăiem în bucăţi măricele, cât să încapă în căuşul lingurii de supă. Varza, o tăiem fideluţe sau tăiţei, cât de subţiri ne pricepem, aruncăm asupră-i nişte sare (cam o linguriţă) şi o frământăm o ţâră, să se mai înmoaie. 

Bine, ăsta-i doar preludiu. Înfierbântăm nişte ulei (vreo 3-4 linguri) într-o cratiţă cu fund mai gros şi prăjim în el bucăţile de carne. Din când în când, nu-i rău să mai amestecăm între ele, să nu se ardă sau să nu se prindă de cratiţă şi le dăm puţin piper, să se menţină în formă. 

 Treaba asta nu durează mai mult şapte, opt minute, până se pătrund oleacă bucăţelele de carne,

după care zvârlim şi varza peste carne şi iarăşi amestecăm, să se ungă şi ea şi să prindă din fierbinţeala uleiului şi a cărnii.

În trei, patru minute varza se mai lasă şi se înmoaie, moment în care putem adăugă crenguţele de mărar şi cimbru şi bulionul. 

Mai amestecăm de câteva ori şi pe urmă acoperim cratiţa cu un capac şi o lăsăm la foc potrivit vreo zece minute. Când carnea e fiartă, cu siguranţă e făcută şi varza. Gustăm să vedem dacă-i destul de sărată şi de nu, facem cele de cuviinţă. 

Asta-i tot. Se poate servi cu smântână sau fără şi cu ardei iute. Lângă aşa o mâncare nici un vin roşu nu-i de prisos.

S-aveţi poftă mare!

Acest articol a fost publicat în la cratita și etichetat , , , , . Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

3 răspunsuri la curcan cu varză

  1. Nu stiu cand si daca vei vedea comentariul meu, da` mi s-a parut amuzanta coincidenta si nu m-am putut abtine sa nu comentez🙂 Amandoi am ajuns la cratita pana la urma, o lasam pe Deea sa scrie proza serioasa. Oricum, imi place felul in care scrii o reteta, o citesc mai mult pentru felul in care e scrisa. Mi-ar placea sa-mi fac timp sa-ti citesc macar unul dintre romane, dar cine stie cand… Sper sa reusesti sa le publici cat mai curand!

  2. mirceateorean spune:

    Ştii, eu mă lamentez aiurea cu ajunsul la cratiţă… N-am ajuns, m-am refugiat, îmi place, e un hobby… E o modalitate subtilă de a te dărui, de a purta de grijă.
    De scris, scriu şi acum, n-o las doar pe Deea, am început al treilea roman. Din primul, în limba română, mai am 8 exemplare. Lasă-mi o adresa poştală pe mailul meu din „contact” şi ţi-l trimit. Gratis. Oamenii se feresc să-l ceară pentru că au impresia că fac comerţ, că-l vând. Nu, eu mă ofer gratuit.

  3. Asta cu „ajunsul la cratita” e un fel de a spune, deh… eu n-am valente de scriitor🙂. Cred ca daca n-am gati de placere, atunci chiar ar fi ceva in neregula cu noi.
    Chiar mi-ar placea sa am romanul tau, dar din pacate sunt anumite „probleme de natura tehnica” care nu-mi permit sa-l primesc. Daca oferta ramane valabila, poate reusesc totusi sa-l obtin apana la urma. Oricum, apreciez gestul. Am citit cateva pagini pe net si mi s-a parut interesant. Pacat ca nu e postat integral…
    Ce sa-ti urez? Sa ai inspiratie!🙂

Lasă un răspuns

