traian?

Iar am citit ceva trist.

 „Traiane, si noi am iubit-o pe Romania , dar platonic! 

Ieri, la Doljesti (imi place sa cred ca e undeva linga Caracal), Traian Basescu i-a spus unui jurnalist de la Agerpres ca, daca si-ar iubi tara , el, jurnalistul, si mai multi romani, atunci am avea „sanse de progres”. Asadar, dupa Vintu, Voiculescu, profesori, magistrati, pensionari, profesori, iata o noua cauza pentru care Romania nu o duce mai bine. Nu o iubim.

      Haideti sa va spun ceva, domnule presedinte. Sa stiti ca si noi am iubit-o pe Romania . Dar, dupa ce noi o tineam de mina si o plimbam prin parc sub clar de luna recitindu-i din Eminescu, veneau baieti ca dumneavoastra si o mameleau in scara blocului.    

      Dupa ce noi faceam planuri de viitor cu ea, veneau de-alde Videanu si Berceau (si altii inaintea lor) si se comportau cu ea de parca ar fi fost Jena Jameson. Venea Blaga, ii punea drapelul pe fata, si o plesnea peste fund pina dimineata.  

      Si noi am iubit-o pe Romania , sa stiti! Dar, ca orice fata saraca si prostuta, s-a dus dupa aia cu bani. Acuma, ca i s-au lasat titele si a facut curul cit China , veniti sa ne-o puneti in brate. Ne pare rau, dar sintem la munca in strainatate! „

Combat bine băieţii de la Caţavencu  dar, de unde stau eu, lucrurile se văd puţin altfel. Mie nu de România mi-e silă. Chiar şi aşa, murdară, cu ochii vineţi, plină de spermă şi bale şi cu ţâţele lăsate, ea are un loc în inima mea; mie de români mi-e silă, de ceea ce au devenit, bună parte din ei. Îi văd la televizor şi mi-e scârbă, nici nu-mi mai vine să deschid televizorul. Pe aproape toate posturile româneşti bântuie o populaţie ciudată, sinistră, absurdă, stupidă, de parcă am fost invadaţi de atotştiutori, erudiţi, analişti politici şi lideri de opinie. În ţara asta toată lumea se vrea lider de opinie, Mariana Moculescu, Evelin Badea, Ogică, Lazarus, Mircea Badea, Ciutacu, Diaconescu, Madam Ciuculete, Mădălin Ionescu, Oana Roman, Serghei Mizil, Lavinia Şandru, Bichir, Monica Tatoiu, şi lista păduchilor de pe sticlă e obositor de lungă… Ei bine, mai nou, toţi au o singură obsesie: Traian Băsescu.   

Dacă e să fim obiectivi, problema României nu e Băsescu, problema românilor sunt tocmai românii, noi suntem cauza nefericirii noastre. Noi cădem dintr-o extremă în alta. Nu demult Băsescu era adulat pe Dâmboviţa iar acum stimabilii se simt  oripilaţi la auzul acestui nume. Noi n-am avut nici un preşedinte pe care să nu-l hulim dar nici nu ne-am străduit să alegem unul care să merite să fie preşedinte. Din patru în patru şi din cinci în cinci ani, românii devin cu toţii oameni politici înfocaţi şi aleg cu patimă  cele mai iscusite şi şmechere lichele politice ş-apoi se miră, demonstrează, înjură, se plâng că le merge prost. Cum le-ar putea merge altfel decât prost? La noi partidele sunt într-o continuă campanie electorală, opoziţia are impresia că rolul ei este doar să se opună, să ajute ca lucrurile să meargă cât mai încet şi cât mai prost. Toate partidele, când ajung în opoziţie îi învinuiesc pe cei de la putere că fură; ei ştiu că e aşa, căci asta au făcut şi ei când au fost la putere… Asta se întâmplă la noi, dacă hoţii şi şmecherii se rotesc o dată la patru ani, la ţară, la oameni, cine să se mai gândească? Nu s-a gândit nimeni să nu voteze şmecherii? Nu, nouă, de când lumea ne-au plăcut şmecherii, pentru poporul roman şmecher e sinonim cu deştept. De hoţi ce să mai vorbim, încă din vechime, noi avem un adevărat cult pentru haiduci. Vă amintiţi cum a plecat Nuţu Cămataru de la închisoare? Călare, pantaloni negri, cămaşă albă, ca un haiduc şi cu toate televiziunile codiţă după el, să nu le scape vreun cadru… Nu peste mult îl vom vedea şi în parlament, cu un dosar imaculat, ca de fată mare. Nimic nu-i la noi de mirare.

România e o anomalie majoră. În România serviciile secrete au un buget mai mare decât învăţământul sau sanătatea!!! În ţara asta trăim, în care trei cincimi din populaţie sunt pensionari, majoritatea înainte de limită sau suferinzi de boli imaginare, iar două cincimi mucesc să ţină balamucul în picioare. Nu mai vreau să aud acuzaţii ca ale lătrăilor din televiziuni, cum că un singur om şi prietenii lui ar fi de vină. Cine ne-a obligat să votăm preşedinţii, deputaţii şi senatorii? Nimeni. Fără noi ar fi rămas oameni politici şi preşedinţi la ei în bloc. Asta e, de vină suntem toţi, de blegi am ajuns aşa, că n-am avut sânge-n puţă, c-am fost proşti de cuminţi, că n-am ieşit în stradă… Din fericire, nimic  nu-i pierdut încă. 

Ce să mai zic, pamfletul celor de la Caţavencu e bun, de vină sunt eu, că azi e luni şi n-am chef să fac haz de necaz.

 

 

 

Acest articol a fost publicat în vorbe. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

2 răspunsuri la traian?

  1. bichir zice:

    Interesant blogul. Si postarile denota ca autorul este un tip inteligent, citit. Pacat ca-i superficial cand se grabeste sa bage pe unii – de exemplu pe mine – intr-o liota. Nu mi-am dorit niciodat expunere tv. In rest jos palaria.
    Cu drag si sinceritate,
    Florian Bichir

  2. Îmi face bine să mă las flatat de unele vorbe şi mă înclin creştineşte în faţa steagului alb. Stimate domn, s-ar putea să mă fi pripit, s-ar putea să fi greşit dar, de la mine, din fotoliu, lucrurile aşa se văd sau se vedeau, dumneavoastră eraţi împreună cu tot felul de personaje de mâna a treia şi nu superficialitatea mea va făcut să apăreţi împreună ele. Faptul că n-o mai faceţi nu poate decât să mă bucure.
    Sper să mai discutăm. Numai bine!

Lasă un răspuns

